Prioritatea zero în România: Masinile Electrice?

Schema de ajutor de stat din partea Comisiei Europene va avea un buget de 53 de milioane de euro pentru perioada 2020-2025 și va stimula investițiile în stații de reîncărcare a vehiculelor hibride și a vehiculelor electrice din România. Potrivit proiectului, această schemă va acoperi zonele urbane și rurale și își propune să dezvolte o rețea de stații de reîncărcare pe întreg teritoriul țării.

Evident, această măsură face parte din  Pactul Ecologic European, prezentat cu mare fast de către Adina Vălean, comisarul european, în plenul Parlamentului.

Oare aceasta era prioritatea zero în România?

Având în vedere prețul unei mașini electrice în România, chiar ne așteptăm că lumea să se grăbească să-și achiziționeze una?

Oare aceste mașini electrice sunt atât de “eco” și de bune pentru mediu pe cât se spune?

Fiecare etapă a realizării și folosirii unei mașini electrice are un impact asupra mediului și, deși impactul nu este la fel de vizibil că fumul care iese din țeava de eșapament, asta nu le face mai puțin dăunătoare. Să începem cu elementele de bază. Mașina electrică nu are nevoie de gaz, dar trebuie, totuși, să-și obțină energia din arderea carbonului. Deci, trebuie luați in calcul următorii factori:

CONSUMUL DE ENERGIE: cantitatea de poluare climatică eliberată la generarea de energie electrică variază dramatic între regiuni. Acesta este factorul principal care determină cât de multă poluare climatică provoacă un vehicul electric. Depinde de modul în care rețeaua locală generează energie electrică.

FABRICAREA MAȘINILOR: Fabricarea automobilelor electrice și a bateriilor lor este semnificativ diferită față de cea a mașinilor normale. Studiile arată că poluarea climatică este mai mare în timpul fabricării acestor mașini electrice.

ÎNLOCUIREA BATERIILOR: trebuie luat în considerare impactul climatic al înlocuirii bateriilor de tracțiune pe toată perioada utilizarii unei mașini electrice.