Ultima zi a lui 2015 a fost marcata de publicarea mai multor reglementari legale în Monitorul Oficial. Astfel pe 30 decembrie a fost publicat ordinul Presedintelui ANAF 3770/2015 pentru aprobarea Procedurii de furnizare de informatii, actul normativ intrand în vigoare odata cu noul an. Prin urmare, institutiile de credit au obligatia de a transmite zilnic, catre ANAF, o lista a conturilor inchise sau deschise atat de persoanele fizice cat și de cele juridice, precum și o lista cu persoanele care au inchiriat casete de valori. Procedura, desi greoaie, are puncte cheie pentru a fi indeplinita: lista conturilor este inclusa intr-o declaratie care se poate completa cu ajutorul unui program electronic pus la dispozitie în mod gratuit de catre ANAF, direct în pagina oficiala a institutiei, iar institutiile financiare vor semna digital documentele transmise.

Actul normativ mentioneaza ca institutiile bancare au obligatia ca, în urma solicitarii, sa transmita Fiscului în termen de pana la 5 zile (pentru solicitarile care vizeaza o perioada de pana la 3 ani) sau 10 zile (pentru perioadele mai mari), rulajele sau soldurile conturilor pentru persoanele fizice sau juridice, precum și informatiile și documentele privind operatiunile derulate prin respectivele conturi.

Pentru a usura comunicarea intre institutiile bancare și ANAF, institutia a pus la dispozitie mai multe modalitati de transmitere a documentelor online, prin sistemul informatic propriu. Astfel documentele necesare se pot descarca și apoi incarca după completare, prin intermediul unui Spatiu Privat Virtual.

LEAVE A REPLY