Sursa foto: Ziarul Financiar
CFR Marfă l-a numit la conducere, ca manager privat, pe Mihuţ Crăciun, fost şef al Kandia şi Red Bull România şi consilier la Cancelaria Primului Ministru pe probleme de economie şi transport din decembrie 2015.
„Ca urmare a finalizării procedurii de selecţie organizată în baza OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă în instituţiile publice, Adunarea Generală a Acţionarilor a aprobat numirea unui nou Consiliu de Administraţie la CFR Marfă, care la rândul său a numit managerul privat al societăţii, în persoana lui Mihuţ Constantin Crăciun”, potrivit oficialilor companiei.

Crăciun a făcut parte din echipa de management a Coca Cola România de la intrarea pe piaţa locală (în perioada ian.1992-oct.1996), ulterior ocupând postul de director naţional de vânzări la Efes România (în perioada1999- 2001), director de vânzări la Japan Tabacco Internaţional (ianuarie 2003- iunie 2004), General Manager Red Bull România, Bulgaria, Albania  şi Moldova  (iulie 2004-iunie 2010) şi General Manager la  Kandia România (ianuarie 2011- aprilie 2013).

„Am trecut prin multe provocări, însă acceptarea funcţiei de manager privat al CFR Marfă este o mare responsabilitate pentru mine. Este un proiect strategic, sunt foarte multe de făcut, dar sunt convins că la sfârşitul efortului nostru comun CFR Marfă îşi va recăpăta locul meritat în economia românească” a declarat Mihuţ Crăciun.

Din anul 2013 până în anul 2015 a deţinut funcţia de director general la compania Selena România, Bulgaria şi Regiunea Balcanică, iar din decembrie 2015 până în prezent a ocupat funcţia de Consilier la Cancelaria Primului Ministru pe probleme de economie şi transport.

Compania naţională CFR Marfă, cel mai mare transportator feroviar de marfă, operează pe pierderi, în 2014 bifând o cifră de afaceri de 208 milioane de euro, nivel aproape similar cu cel din anul precedent, şi pierderi de 6,1 milioane de euro, deşi oficialii de la Transporturi vorbeau de trecerea companiei pe profit.

După o restructurare masivă, care a vizat şi concedierea a câtorva sute de oameni în 2014, CFR Călători a reuşit doar să îşi diminueze pierderile de la 92 de milioane de euro în 2012 (un nivel record), la 59 de milioane de euro  în 2013 şi până la 6 milioane de euro în 2014, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Din 2008, compania nu a mai raportat profit.

În 2013, statul român a încercat să vândă compania, însă rezultatul a fost un eşec, dat fiind că firma câştigătoare a licitaţiei, GFR, parte a grupului Grampet, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica (condamnat la închisoare pentru cumpărare de influenţă), nu a realizat plata, în contextul în care unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbul de acţiuni, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei. CFR Marfă are în prezent o cotă pe piaţa locală de transport feroviar de marfă de 50%. Principalul concurent al CFR Marfă este Grup Feroviar Român. La finalul anului trecut însă, Dan Costescu, Ministrul Transporturilor, spunea că CFR Marfă rămâne pe pierderi, astfel că nu este atractivă pentru potenţiali cumpărători şi că va trebui restructurată din nou, deşi autorităţile îşi propun ca privatizarea companiei să fie realizată cât mai repede.

Sursa: Ziarul Financiar

LEAVE A REPLY