Aproape 30 dintre cei mai bogaţi oameni ai lumii, cu averi cumula­te de peste 400 de mi­liarde de dolari, au ajuns să facă afaceri în România, direct sau indirect, în retailul alimentar, în agri­cultură, industria auto, în domeniul modei sau cel de imobiliare, potrivit datelor centralizate de ZF.

Astfel, nume grele care fac agenda de business a economiilor din întreaga lume, precum Gates (SUA), Schaeffler (Germania), Ortega (Spania), Mulliez (Franţa), Kamprad (Suedia) sau Leviev (Israel) au pariat în ultimele două decenii pe potenţialul României. Afa­ce­rile de familie create sau preluate de miliardarii lumii au ajuns, în cea mai mare parte, să devină lideri şi pe piaţa locală, fie din perspectivă de business, fie din punctul de vedere al numărului de angajaţi sau al gradului de expan­siu­ne. Familia Schaeffler este cel mai mare angajator privat în România cu 20.000 de oameni prin Continental şi fabrica de rulmenţi de la Braşov. Familia franceză Mulliez a investit în criză peste un mi­liard de euro în Auchan, Leroy Merlin şi Decathlon.

„Vorbim despre businessuri create pentru a ajunge lideri globali. Asta este vi­ziunea din spatele acestor giganţi şi vi­ziunea pe care au avut-o fondatorii lor la început de drum. Ei poate că acum nu mai sunt în postura de a lua decizii le­gate de extindere, însă cei care au pre­luat frâiele afacerilor au în vedere vi­ziu­nea iniţială când vine vorba despre dez­vol­tare. Viziunea Microsoft, spre exem­plu, a fost de a pune câte un com­pu­ter pe fiecare birou din fiecare casă, adi­că şi în Africa şi în Asia, dar şi în Ro­mânia“, ex­plică Aliz Kosza, fost executiv şi acum business strategist.

1-miliardari

 

Sursa: Ziarul Financiar

LEAVE A REPLY