Discounterul polonez Pepco, care are peste 1.700 de magazine în 11 ţări, nu are niciun furnizor local în por­to­foliu deoarece producătorii români nu au capacitatea de a livra comenzile cerute de retailer.

„Nu lucrăm cu furni­zori români deoarece ei nu au ca­pa­citatea de pro­duc­ţie necesară pentru noi. Vorbim de co­menzi de milioane de uni­tăţi. Totuşi, ştim că există ex­pertiză în România (în pro­ducţia de haine, încălţă­min­te sau decoraţiuni din por­ţelan spre exemplu – n.red.), aşa că ne gân­dim să găsim colaboratori locali“, spu­ne Marcin Stanko, director ope­raţional al gru­pului Pepco.

Pepco, discounter intrat pe piaţa loca­lă acum mai puţin de cinci ani, lu­cre­ază cu furnizori din Asia, Marea Britanie sau Olanda, însă nu are niciun produ­cător român cu care să colaboreze.

Pentru a menţine preţurile mici, retai­lerii cu profil discount negociază cu un furnizor comenzi pentru toate pie­ţele pe care activează sau măcar pen­tru mai multe din aceeaşi regiune. Discounterii dau comenzi mari şi astfel îşi permit să negocieze preţurile.

„Eliminăm interme­dia­rii, suntem atenţi la cos­turile de orice fel – ope­ra­ţio­nale, logistice etc -, in­ves­tim în infrastructură şi facem comenzi foarte mari ce permit să negociem bine preţurile“, explică şi executivul polonez.

Pepco are în România 250 de magazine şi afaceri de peste 1 mld. lei anul trecut.