Sursa photo: www.businessinsider.com
Sursa photo: www.businessinsider.com

 

Săptămâna aceasta, Donald Trump a câştigat în şapte din cele 11 state unde au avut loc alegeri primare de „Super Tuesday”, precum şi alegerile primare din Louisiana şi Kentucky, două din cele patru state unde sâmbată au avut loc alegeri primare. Analiştii politici consideră că din acest moment şansele ca omul de afaceri să poată fi împiedicat să obţină nominalizarea sunt mici.

Toată lumea se întreabă care este secretul succesului campaniei prezidenţiale a lui Donald Trump. Aparent acesta este nu este tocmai ascuns de văzul lumii, el fiind chiar cartea miliardarului „Arta negocierii”(Art of the deal), publicată în 1987, scrie Wall Street Journal.

Reţeta sa nu este una grea. Donald Trump consideră campania prezidenţială  „cel mai important  „deal” al vieţii sale”, şi nu ezită să se folosească  de cele 11 principii  învăţate în lumea afacerilor şi descrise în carte, comportându-se în campanie la fel ca în timpul negocierii unui contract.

Principala tactică folosită de Trump este  „răspândirea vorbei”  despre propriile poziţii, care cu „cât sunt mai senzaţionale, cu atât mai bine”. Politicianul comunică des cu alegătorii săi pe reţeaua socială Twitter, unde are 14 milioane de susţinători. Adoptarea unor poziţii controversate, precum expulzarea celor 11 milioane de imigranţi ilegali din America şi interzicerea accesului musulmanilor în SUA, l-au adus instant în centrul atenţiei şi i-au oferit susţinerea republicanilor care se simt alienaţi de clasa politică din Washington DC.

„Cunoaşterea pieţei” este o componentă majoră a planului lui Trump. Miliardarul şi-a dat seama că majoritatea alegătorilor americani se simt alienaţi de clasa politică şi a adoptat un mesaj care este adresat tuturor şi nu anumitor nişe, precum procedează ceilalţi candidaţi.

„Contraatacul foarte dur” în faţa concurenţilor se manifestă prin atacuri personale frecvente la adresa contracandidaţilor săi, unele dintre ele de natură vulgară sau jignitoare, care însă i-au atras critici frecvente.

Viziunea  „la scară largă” a lui Trump duce la o abordare diferită a campaniei prezidenţiale. Acesta a ales să nu desfăşoare o campanie centrată pe anumite state ci să deruleze o campanie prezidenţială la nivel naţional.

„Menţinerea costurilor scăzute” îl face pe Trump să aibă o campanie la un cost redus. Trump se foloseşte cel mai des de reţelele sociale şi de datele personale oferite de participanţii la mitingurile sale pentru promovare şi comunicare. În plus, Trump nu cheltuie bani pe sondaje ceea ce îi menţine cheltuielile la un nivel scăzut.

Trump le promite americanilor că în cazul în care va fi ales preşedinte va fi un negociator dur cu politicienii din Congres şi va obţine doar înţelegeri avantajoase Statelor Unite cu partenerii externi mulţumită experienţei sale din lumea afacerilor.

Deja Trump se foloseşte de abilităţile sale de negociator şi pentru a câştiga încrederea establishmentului republican. Conform declaraţiilor directorului său de campanie, Corey Lewandowski, echipa lui Trump a început să poarte discuţii cu influentul lider republican din Senat, Mitch McConnell, şi cu preşedintele Camerei Reprezentanţilor, Paul Ryan.

Atitudinea de negociator a lui Donald Trump nu este pe placul tuturor. Contracandidatul republican Ted Cruz consideră că Trump se va duce la Casa Albă doar pentru a încheia  „înţelegeri” politice cu oponenţii săi democraţi şi îl critică pe miliardar pentru contribuţiile sale mai vechi pentru candiaţi democraţi.

Până şi Trump este surprins de rezultatul campaniei sale de până acum. „Nu mă gândeam vreodată că voi ajunge atât de departe şi că voi conduce detaşat. Mă gândeam că voi fi pe la mijloc şi îi voi ajunge din urmă pe ceilalţi candidaţi”, a declarat politicianul.

Sursa: Ziarul Financiar

LEAVE A REPLY