Cel mai mare sindicat german, IG Metall, a ajuns la un acord cu reprezentanții Volkswagen privind majorarea salariilor pentru aproximativ 120.000 de angajați de la fabricile din vestul Germaniei, a anunțat vineri sindicatul, fără a oferi detalii suplimentare, transmite Reuters.

IG Metall a solicitat majorarea salariilor cu 5% în următoarele 12 luni pentru angajații VW.

Cel mai mare producător auto european a raportat luna trecută pierderi operaționale de 4,1 miliarde de euro (4,6 miliarde de dolari) pentru 2015, din cauza provizioanelor necesare acoperirii costurilor legate de scandalul emisiilor. Separat, surse din interiorul companiei au declarat recent că Volkswagen ar putea desființa aproximativ 3.000 de locuri de muncă în serviciile administrative din Germania până la finele lui 2017.

Negocierile salariale din sectorul metalurgiei (sector care în Germania cuprinde industria auto, electrocasnicele, semi-conductorii sau electronica) sunt un subiect de interes general în Germania, în condițiile în care acordul convenit în acest sector servește drept etalon pentru alte sectoare economice.

Grupul Volkswagen este implicat în prezent într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Săptămâna trecută, IG Metall a obținut o majorare salarială de 4,8% pentru cei 3,8 milioane de angajați pe care îi reprezintă. În schimb, angajatorii au atras deja atenția asupra unor solicitări de majorare salarială prea mari.

Acesta nu este momentul oportun pentru speranțe prea mari, a declarat, recent, președintele federației patronale Gesamtmetall, Rainer Dulger.

Potrivit acestuia, sectorul industrial din Germania trece printr-o perioadă dificilă provocată de factori externi, precum deprecierea monedei euro și prețul redus al petrolului, iar în acest context creșterea costurilor cu mâna de lucru ar putea fi o problemă.

 

www.agerpres.ro

LEAVE A REPLY