Google a lansat un nou site care folosește date de locație anonime colectate de la utilizatorii de produse și servicii Google pentru a arăta nivelul distanțării sociale care se desfășoară în diverse locații.

Site-ul comunitar „COVID-19 Rapoarte de mobilitate” va prezenta tendințele datelor privind populația din șase categorii: comerț cu amănuntul și recreere, alimentară și farmacie, parcuri, stații de tranzit, locuri de muncă și rezidențiale. Datele vor urmări schimbările pe parcursul mai multor săptămâni, și la fel de recente cu 48 până la 72 de ore înainte și vor acoperi inițial 131 de țări, precum și județe individuale din anumite țări.

Iată un asemenea raport pentru România:

Google spune că datele vor fi colectate în ansamblu, mai degrabă decât la nivel individual și că nu va afișa un număr absolut de persoane care apar în parcuri sau magazine alimentare. În schimb, ideea este de a contura procente, care evidențiază potențialele creșteri ale prezenței.

De exemplu, primele sale rapoarte afirmă că San Francisco a înregistrat o scădere de 72% în comerțul cu amănuntul și recreerea, o scădere cu 55% a populației parcurilor și o creștere de 21% a populației rezidențiale între 16 februarie și 29 martie.

Noul site spune că folosește informații agregate și anonimizate din setarea „Istoricul locațiilor” din Google Maps și alte servicii, care „este oprit implicit”. Cu toate acestea, setările de urmărire a locațiilor Google au fost o sursă de confuzie de-a lungul anilor – în aprilie 2019, Todd Haselton de la CNBC a descoperit că Google îi urmărea locația de ani de zile fără ca acesta să-și dea seama și a explicat cum să oprească urmărirea.

În octombrie 2019, oficialii australieni au acuzat Google că au înșelat consumatorii în 2018 și mai devreme despre setările necesare pentru a opri urmărirea locației.