Dispozitive electronice

Piaţa de telefoane mobile a suferit o schimbare de paradigmă în ultimii ani, producătorii orientându-şi lansările în funcţie de nevoile consumatorilor şi nu ale marilor corporaţii, aşa cum se întâmpla înainte.

”Vedem o schimbare de paradigmă. Cu 15 ani în urmă piaţa de IT era condusă de nevoile marilor companii. Pe baza acestor nevoi erau definite echipamentele – calculatoarele, telefoanele etc. La un moment dat s-a produs însă o schimbare majoră, în prezent consumatorii fiind cei care definesc nevoia şi sunt o piaţă mult mai mare decât marile corporaţii”, a declarat Aurelian Sin, membru în CIO Council – o asociaţie a directorilor de IT de pe piaţa locală şi directorul de IT al companiei americane de componente auto Federal Mogul pentru Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA).

Practic, nevoile consumatorilor au devenit în prezent bornele după care se ghidează dezvoltatorii de tehnologie, inovaţia şi apariţia noilor tehnologii nemaifiind dictate de zona corporate.

Aurelian Sin a adăugat că în ultima periodă o serie de tehnologii dezvoltate pentru consumatori au fost preluate şi adoptate şi în mediul de business, aducându-le companiilor optimizări de costuri şi de funcţionare.

Anul acesta piaţa de profil din România va continua să crească într-un ritm alert, vânzările de smartphone-uri urmând să depăşească pragul de 4 milioane de unităţi, conform estimărilor Samsung.

Sursa: MEDIAFAX

LEAVE A REPLY