Echipa Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU) al Ministerului Afacerilor Interne și specialiștii Ministerului Sănătății au finalizat controlul la ambulanța Puls, în urma acestuia constatându-se ”neglijențe și abateri grave”.

Potrivit unui comunicat al MAI transmis duminică AGERPRES, printre neregulile constatate s-au numărat modificarea clasificării ambulanțelor, prezența de medicamente și materiale sanitare cu termene de valabilitate depășite și a unor defibrilatoare cu bateriile descărcate.

Astfel, neregulile constatate de DSU, în urma controlului efectuat după decesul fotbalistului Patrick Ekeng, sunt:

* modificarea clasificării ambulanțelor, fără obținerea aprobării legale în acest sens. Singurele ambulanțe funcționale erau de tip A (destinate doar transportului pacienților), celelalte trei ambulanțe de tip B și C (destinate urgențelor) figurau ca defecte. Toate categoriile de intervenții, inclusiv cele de urgență, se făceau cu ambulanțe tip A, care erau incomplet echipate.

* au fost identificare medicamente și materiale sanitare cu termene de valabilitate depășite. Echipa de control a găsit în trusele medicilor și asistenților inclusiv medicamente care erau expirate din luna mai 2015. Printre acestea s-au găsit și fiole de adrenalină, folosită pentru procedurile de resuscitare.

* pe ambulanțele utilizate de firma privată au fost găsite defibrilatoare cu baterii descărcate.

* reprezentanții firmei nu au putut preciza persoana responsabilă cu activitatea medicală prespitalicească de la nivelul societății.

“Aceste aspecte reprezintă neglijențe și abateri grave, care revin în sarcina societății comerciale care asigură servicii private de ambulanță”, se arată în comunicatul MAI.

Ca urmare a celor constatate, s-au dispus suspendarea pe o perioadă de cel puțin 30 de zile a autorizației de funcționare a firmei private de ambulanță, până la remedierea tuturor deficiențelor, dar și aplicarea a două amenzi, în valoare totală de 23.800 de lei.

Potrivit MAI, au fost luate următoarele măsuri:

* suspendarea pe o perioadă de cel puțin 30 de zile a autorizației de funcționare a firmei private de ambulanță, până la remedierea tuturor deficiențelor.

* aplicarea de către DSU a unei amenzi în valoare de 20.000 de lei, pentru încălcarea regimului privind reclasificarea ambulanțelor.

* aplicarea de către Direcția de Sănătate Publică a unei amenzi în valoare de 3.800 de lei pentru medicamentele expirate și modul de tratare a deșeurilor medicale.

* extinderea controlului de către Direcția de Sănătate Publică pe alte aspecte specifice sesizate, de competența acesteia.

Măsura suspendării autorizației urmează să fie dispusă, conform legii, de către Direcția de Sănătate Publică, se mai arată în comunicatul MAI.

 

www.agerpres.ro

LEAVE A REPLY