Bulrom Gas, unul dintre cei mai importanţi jucători din piaţa de GPL (gaz petrolier lichefiat), vrea să deschidă anul acesta primele zece benzinării sub brandul OCTANO.

Pasul marchează încă o intrare a unei companii antreprenoriale pe unul dintre cele mai dure segmente din Româ­nia, comer­ţul cu ben­zină şi moto­rină, un business anual de aproape 10 miliarde de euro controlat cu autoritate de patru mari jucători.

„Suntem în măsură să anunţăm că în cursul anului 2016 vom lansa primele noastre staţii de alimentare full-service sub un nou brand, OCTANO. Am achiziţionat deja tere­nu­rile pentru primele amplasa­men­te, iar for­ma­lităţile necesare în vederea con­struirii aces­tora sunt deja foarte avansate, pâ­nă la sfâr­şitul anului în curs mizând pe deschiderea a 10 staţii OCTANO“, spune Dan Coflea, direc­tor comer­cial în cadrul Bulrom Gas. Po­trivit acestuia, staţiile vor permite alimen­tarea cu toate tipurile de carburanţi şi vor avea şi o zonă generoasă de servicii non-oil.

Pasul făcut de Bulrom vine în contextul în care după ani întregi de scădere apetitul de consum pe piaţa de profil a prins forţe noi datorită ieftinirii carbu­ran­ţilor pe fondul prăbuşirii barilului de petrol. Piaţa car­bu­ranţilor este însă unul dintre cele mai dure fron­turi de luptă, mai ales pentru antre­prenori, în contextul în care domeniul este do­minat de patru companii foarte puter­nice: Petrom, Rompetrol, Lukoil şi MOL România.

Atacul antreprenorilor asupra giganţilor

Bulrom nu este singurul business controlat de antreprenori care îndrăzneşte să intre în această piaţă. Ţiriac Energy, compania deţinută de omul de afaceri Ion Ţiriac, a anunţat recent că vrea ca în termen de 3-5 ani să ridice 200 de staţii. Unghiul de abordare este însă puţin diferit în acest caz pentru că reţeaua pe care o are Ţiriac în plan va fi formată din puncte de ali­men­tare do-it-yourself, care vor livra numai carburant şi la care ali­men­tarea va fi făcută de consumator.

Bulrom Gas Impex este un business pornit în 2002, controlat în proporţii egale de Dan Batlacov şi Dan Pârâu. Bulrom este un business integrat pe lanţul GPL-ului, având propriile puncte de desfacere, depozite, staţii în care se realizează amestecul, precum şi o flotă proprie de vagoane şi auto­cis­terne. Compania este prezentă cu precădere în zona de sud a ţării.

 

Un business de 95 mil. euro

Potrivit datelor furnizate de companie, anul trecut businessul Bulrom a ajuns la circa 420,9 milioane de lei (95 de milioane de euro), în scădere cu aproape 8% faţă de 2014, când firma a avut 456,8 milioane de lei.

„Diminuarea cifrei de afaceri a fost cauzată de scăderile abrupte ale tuturor cotaţiilor internaţionale (atât pentru GPL cât şi pentru produsele petrochimice) ce au avut la bază scăderea preţului petrolului“, mai spune Dan Coflea.

Potrivit informaţiilor disponibile, anul trecut media de preţ a barilului de petrol a fost de circa 52 de dolari, faţă de o medie de aproape 100 de dolari în 2014. Ieri, preţul spot al barilului de petrol era de circa 39 de dolari, după ce la începutul acestui an comoditatea scăzuse pentru prima dată în ultimii 12 ani sub pragul de 30 de dolari.

Coflea spune că anul trecut cele mai importante proiecte ale companiei au vizat conturarea conceputului privind noile staţii de carburanţi, dar şi investiţii în infra­structura proprie.

„Ne-am ocupat în paralel de avansarea proiectului pentru noile staţii, cât şi de extinderea depozitului de la Ploieşti, lucrare care este în momentul de faţă aproape finalizată. Vom avea aici capacităţi mărite de stocare precum şi posibilitatea de a dubla livrările către clienţi.“

Pentru anul acesta, compania şi-a bugetat un business de 412 milioane de lei, o estimare mai degrabă prudentă mai ales ţinând cont şi de noile planuri de dezvoltare.

„Ca de obicei, suntem rezervaţi în a face es­timări optimiste. Ne aşteptăm în continuare – cel puţin pentru prima parte a anului – la o scădere a preţului petrolului, ce va avea un impact şi asupra preţurilor produselor comer­cializate de noi.“ Compania mai spune că există planuri pentru construcţia unui nou depozit, dar că principala linie de dezvoltare va fi deschiderea celor 10 benzinării sub brandul OCTANO.

Sursa: Ziarul Financiar

LEAVE A REPLY